onsdag 27 augusti 2014

Sammanfattning av senaste tiden

Eftersom jag hade en sådan lång bloggpaus tänkte jag att jag kunde försöka sammanfatta lite vad som hänt under sommaren :)

Dagen efter jag kom hem från Dyltabruk åkte jag upp till min älskade sommarstuga i 2 veckor. Det var helt underbart att få vara för uppe utan krav och förpliktelser...

Utsikt från fukostbordet

Jag fyllde även år där uppe


Sommaren fortsatte även när jag kom hem till Uppsala igen, så även min semester (från jobbet)

Jag klarade uppkörningen för B96!! Äntligen en ny bild på nya körkortet istället för Emilie 18 år ;)

Ina har fått gympadojja till när hon tappat sko för att hoven inte ska gå sönder mer samt för att jag ska kunna rida. 

Jag bodde i en vecka i mina föräldrars hus och var kattvakt åt mina finingar ❤

Vi satte igång dressyrjobbet igen efter lite träningsvila. Ina fick nya rosa arbetsdamasker ❤

Något som bara kan flyta på bra?? Nej! Ina blev tvungen att gå ensam i hagen ett tag och blev rädd för något, hoppade ur hagen, drog upp såret på vb-kotan (samma som sårskadan), av med skon och sprang hem... Vi fick då en "ofrivillig vila". Såret blev bra på en vecka, men svullnaden i benet tog flera veckor att få bort med hjälp av stallbandage och motion. 

Vi åkte till Gävle trots endast 4 dagars trim efter att såret läkt. Debuterade för hösten med 63% i MsvC och 62% i MsvB

Jag och min familj har nu hämtat hem nya underbara dragbilen!! En VW Passat-13, helt superb!!!

Den 11 augusti började jag jobba igen. Tyvärr har jag sedan då börjat få ont i ryggen igen..... Just nu är det ganska illa och att jobba dagligen med allt i stallet gör inte ryggen bättre direkt :/ Men ridningen gör ryggen bättre iaf!


Yes, det var en sammanfattning som hette duga. Dags att uppdatera normalt igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar