söndag 28 september 2014

Division 1, andra omgången

Idag har andra omgången av Division 1 gått av stapeln. Detta gjordes i Håbo, och efter erfarenheten av deras nya framridningsbana i somras så tog jag beslutet att rida fram hemma i vårt egna ridhus. Den framridningsbana går inte att rida på!! Ina går nästan omkull i varje steg :( Men som tur är så har jag en flexibel häst!

Hon kändes fin hemma, så red fram cirka 20 minuter. Sedan in i stallet, ta av all  utrustning och på med täcke och transportskydd för att sedan bege oss mot Håbo. 


De hade faktiskt öppnat upp en den mindre "banan" som var hårdare i underlag, så vi kunde rida några varv på bana ändå som framridning på plats.
Inne i Håbos ridhus är Ina alltid lite spänd, vilket är förståeligt med tanke på att det är så mörkt. Men hon kändes ändå fin och ridbar förutom att spändheten tog bort bjudningen i traven. Som tur var så syntes det tydligen inte att jag fick sitta och "ponny-rida" henne genom hela travprogrammet, men det tar ju ändå bort schwunget och lättheten. Vi fick tyvärr en miss i andra förvända genom hörnet då Ina lade in ett (snyggt) byte, så jag fick skynda mig som 17 att fatta ny förvänd för att kunna visa bytet. Den delen blev ganska spänd såklart, men vi fixade det ändå. Vi fick sjyssta kommentarer av domaren som jag tyckte såg rätt saker med Ina och bedömde oss inte efter att Ina är mindre än de flesta andra hästarna i startfältet. Missen +  några orena byten pga spänning drog ner poängen som vanligt, men i övrigt var jag nöjd! Jag är dessutom fortfarande väldigt sjuk och hade i stort sett ingen ork alls, så att komma runt och fortfarande kunna andas var ju det största målet idag ;) Men det bästa i programmet var definitivt den ena skrittpiruetten som vi fick en 7,5:a på! Äntligen har det släppt i piruetterna!! Slutresultatet i MsvB:4an blev 60% vilket kändes helt godkänt för dagen :)


Alla vi i laget hade väldigt lika slutpoäng. Många erfarenheter rikare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar