söndag 12 oktober 2014

MsvB:4 i Stäket

Idag har vi varit i Stäket och startat en MsvB:4. Vi åkte som oftast ensamma utan groom, men eftersom Ina är så van att åka ensam med mig är hon välskolad på detta. Jag binder inte upp henne, utan hon står still bredvid transporten när jag går fram och tillbaka för att hämta saker i bilen och transporten. Det kommer alltid fram flera personer när vi är på tävling och berömmer Ina hur otroligt snäll hon är. Då blir jag alltid lite extra stolt över min donna!

Framridningen ar lite klurig då den var i ett litet 20x40-ridhus med 5 andra personer som inte riktigt tyckte man behövde flytta på sig vid möte alla gånger... Men det gick ganska bra ändå! Värre var det när vi minuterna innan vi blev insläppta då himlen till slut totalt öppnade upp sig och regnet forsade ner på oss. Vi hann bli helt dyngsura och tyglarna gled fint i händerna ;) Lite vatten har vi inte dött av förr, däremot upptäckte vi när vi kom in i ridhuset att ridhuset hade plåttak då regnet dånade så högt på taket att man knappt hörde vad man tänkte. Självklart att det skulle börja superregna nu precis när min lilla spända dam ska prestera sitt program. Men Ina kändes ändå väldigt fin mellan spändbitarna! Idag höll vi alla förvända hörn, men i och med att hon var lite spänd i sin överlinje pga dånet från taket så blev 3 av 4 byten orena vilket som vanligt drar ner poängen väldigt mycket! I övrigt gjorde hon allt bra; alla ökningar, skolorna (förutom den första som blev liite flyende), skrittpiruetterna, enkla bytena, ja allt! Så trots att vi inte fick världens bästa slutpoäng så var jag nöjd och vi fick fina lovord från domaren.


Vi har jobbat så mycket under hela året med de andra programdelarna, och inte bara fokuserat på bytena, som inte fungerat så bra. Detta är t.ex. skolor, ökningarna och skrittpiruetterna och det har äntligen börjat lossna och detta märks på poängen på dessa punkter. Duktig och nöjd häst+ryttare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar